lørdag 27. august 2011

27. august allerede!


(Dagens forfatter: K-E)

Vi har nettopp innsett at tiden igjen flyr, at det straks er jul og at vi straks har vært her et år igjen. Puh…

..og vi innser at huset vårt sikkert kommer til å være ferdig møblert og pynta sånn vi vil ha det ca i slutten av november når Anette reiser hjem. Så kan vi nyte det i gode tre måneder før vi må begynne å selge alle møblene våre igjen :P MEN det kommer jo til å være knallfint akkurat da alle besøkene renner på så det er knall! Til nå har vi fått tre bookinger; mine venninner Gro,Nina og Maren kommer i slutten av januar, og Christina og Jonas som kommer i begynnelsen av februar. Så kommer Anettes venninne Betzy med følge i påsken J Sweeeet. Her fylles det opp!

Nå er vi flytta inn i huset vårt på Kinondoni og venter bare på at Giulia (den italienske beboeren) skal flytte ut, så vi ser hvordan det egentlig ser ut her. Og hva vi egentlig har av møbler og innhold. Vi liker det nye hjemmet vårt, selv om vi innser at vi har gått noe ned i standard fra Frazmah. Men vi er da her for å leve i Tanzania, vi trenger ikke en illusjon av Europa. Så langt har vi hatt ganske my strøm, faktisk i 3 dager på rad nå!!! Men vann har vi ikke hatt på en uke. Ikke vet vi hvorfor. Så nå er det koppdusj og håndvasking av klær i bakgården.

Frisk norsk ungdom i ny hverdag.

I overigår hadde vi e litt uheldig opplevelse. Eller dvs. jeg. På rommet mitt har jeg ikke vifte og aircondition virker ikke, så jeg MÅTTE bare åpne vinduet for å lufte litt. Det er en passasje forbi soveromsvinduene våre til andre hus og boliger så her passerer mange folk. Jeg gikk på stua en liten stund og når jeg kom tilbake hadde noen skøvet myggnettingen på vinduet åpen og fiska litt gjennom vinduet. Vips! Der var sminkepungen min forsvunnet! Kanskje jeg bør ta det som et tegn på at jeg ser best ut au natural??? Note to self: IKKE åpne vinduet og gå fra rommet.

Nå pønsker vi på å åpne vinduet nok en kveld, sitte klar og hoppe fram i dét noen stikker hånda gjennom gitteret. Så skal vi holde han fast og smekke han på hånda med en Maxsmekker til han skriker av smerte. Bra plan?

Vi fikk en veldig trist nyhet i går, Celine, hunden vår i Bagamoyo døde brått for to dager siden. Det høres ut som hun kan ha fått i seg noe giftig. Det er veldig trist, hun var jo tross alt datteren vår. Sivert derimot har det fint hos læreren vår og familien hans, selv om vi syns han har blitt i tynneste laget.

Ellers har jeg og Anette det hysterisk morsomt hver eneste dag (som vanlig). Nå har feriemagen inntruffet og vi har blitt enda bedre kjent. På en eller annen måte klarer vi å snu til og med det til en komisk og morsom opplevelse. Jeg tror ikke vi har så mange grenser igjen nå… I går fant vi oss selv stående i senga med hysterisk latteranfall. Vi skulle henge opp myggnettingen min i en kleshenger som henger i en krok i taket. Det var høyt opp, vi hadde ikke spist hele dagen og svimla rundt i senga med blodsukker på 0. ”Vent, vent, jeg holder deg nå, jeg bare klemmer meg inn i kløfta di og holder deg fast på rumpa. ” Og myggnettingen kom opp etter diverse strabaser og fall.

Anette Otilie tester wig-mote. Cher 2?


Dansekursene våre har virkelig begynt å slå an! Nå har vi rundt 30 påmeldte og det er enda over en uke til vi starter. Sweeet! Vi har mange småbarn og (overraskende) mange Mamas som skal danse musikaljazz, ragga og hip hop! KEAO’s danseskole blir suksess J Vi sier det igjen: Hvis du vil ha noe gjort så fiks det sjæl!

Derfor lager vi vår egen arbeidsplass.

Det gjør vi også på THT (Tanzania House of Talents). Vi underviser i moderne disse ukene, så skal vi forsøke å søke støtte hos ambassaden så vi kan koreografere og undervise ungdommene og få betalt for det.

Nå er det straks Eid, den muslimske høytiden som varer i to dager. Vi vet bare ikke hvilke dager det blir. Det kommer an på når de ser månen på himmelen. Det vi vet er at vi skal danse på Maisha Club igjen! De har pusset opp og skal gjøre stor reåpning av klubben. I tillegg skal vi visst stikke innom og riste litt på rumpene på showet til Cpwaa på Coco Beach på formiddagstid. Nå går det unna i svingene igjen her! Vi innser at vi aldri kommer til å slite med å ha for mye fritid. Men vi liker det sånn.

Håper dere der hjemme også har det supert, god helg alle sammen :)))


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar