mandag 8. november 2010

På egne bein i Bwaga




Plutselig var jeg mutters alene i Bagamoyo gitt. Det vil si ikke alene, men uten ”kona”. Hu har tatt en snartur hjem til Stavanger og koser seg masse. Det gjør for øvrig jeg her også. Sivert en enda ikke gitt bort, så jeg har godt selskap hjemme og dagene flyr med trening til show neste søndag. Vi skal til Dar es Salaam og opptre sammen med skolen. Det har vært mye frafall så vi er bare tre av 8 som skal danse. Denne gangen er den store utfordringen ”Kiduku”; du skal løfte hælene, bøye i knærne, shake hoftene og skuldrene samtidig du går rundt på huk. Hei hå, nok en hendelse i rekken ”jeg gjør ting jeg ikke helt kan”. Men denne gangen har jeg også fått smetta inn et innslag med moderne, svært fornøyd!

Her går livet sin gode gang med rundt 30 grader og sol hver dag. Mye dansing og swahili-klasser, kanskje en smule lite tradisjonell dans, men ok, sånn er livet. Jeg er på god vei nå med å fikse oss en treningsdeal med Isiaka, en helt utrolig bra danser. Jeg våkner med et smil og legger meg med et smil, så det blir ikke mye bedre enn dette. Men det skal sies, jeg savner dere der hjemme, kan dere ikke bare alle komme på besøk en tur? Velkommen!
Mammaen til Anette og venninna hennes Bente var på besøk i forrige uke, det var utrolig hyggelig, dagene fløy og plutselig satt de på flyet hjem. Nå gleder jeg meg masse til familien min kommer ned. Og Kine og Thomas! Og alle dere andre som bare mangler å bestille flybilletter!

Jeg har for øvrig aldri blitt tatt så godt vare på av venner før som nå etter Anette dro. Bare i går fikk jeg sju telefoner fra folk som lurte på om jeg hadde det bra, og om jeg ville ha selskap. Og Goodluck sender meg mld og ringer gjennom dagen for å være sikker på at alt står bra til til en hver tid. Det er iallefall ingen tvil om at vi har et godt nettverk her.

Ps: jeg har virus på mailen min som viser seg å være vanskelig å kvitte seg med, men jeg prøver enda å fikse det. Så beklager til alle dere som stadig overøses av spammail.

Ha en fin dag! Jeg hopper ut i solen og varmen en tur.!
(Anette, jeg savner deg)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar