fredag 24. desember 2010

Jul i Bwagamoyo





Lillejulaften feira vi i går med mange av tradisjonene (nesten) intakt. Huset er pynta med norske flagg, julehjerter og sløyfer, med litt kreativitet og masse teip ble det fort jul i stua! Mamma hadde tatt med pepperkakekrydder hjemmefra, og etter å ha improvisert sirup (kokt sammen smelta sukker og melk) ble det jamme pepperkakedeig! Jeg kan med hånda på hjertet si at de er kjempegode, det lukter jul. Ribbe med sprøstekt svor var også tilstede i form av to svidde foreldre etter en lang dag på stranda og Grevinnen og Hovmesteren på Youtube gjorde kvelden komplett!


I dag er det selveste julaften, og jeg er fortsatt like spent inni meg som når jeg var liten. Jeg lå våken fra halv sju i dag og venta på at jeg kunne stå opp for å se om lillenissen hadde vært på besøk. Og han fant oss! Jeg fikk Tre nøtter til askepott på dvd : ) O, lykke!
Resten av dagen har vært mer utradisjonell med kun avslapning for alle, mamma og pappa har aldri hatt en så rolig julaften. De har gått tur langs stranda og Truls har vært hos treskjæreren. Siwema (hushjelpen) lagde julemiddagen i år, det blir kylling, ris, chips, kachumbali og kokte grønnsaker, namnam : )



”Juletreet” er nå senket ned til spisestuebordet og etter at julemiddagen er fortært skal gavene plasseres under treet. Først skal vi ta en skål ute  i hagen.



Vi ønsker dere alle en god jul fra Bwagamoyo!




1 kommentar:

  1. Kjære Karen-Emilie! Ønsker deg og familien en riktig God Jul! Selv om den blir noe utradisjonell håper jeg den blir eventyrlig og at dere koser dere i solen med kylling, pepperkaker og pakker :) Juleklemmer fra Maren og Frank

    SvarSlett